Reseña de Modalidades de memoria y archivos afectivos: Cine de mujeres en Centroamérica - Ileana Rodríguez
Main Article Content
Abstract
San José, CIHAC/CALACS, 2020, 100 p, https://repositorios.cihac.fcs.ucr.ac.cr/repositorio/handle/123456789/590
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
All contents of this electronic edition are distributed under the Creative Commons license of "Attribución-shareAlike 4.0 Internacional" (CC-BY-SA). Any total or partial reproduction of the material must mention its origin.
The rights of academic works published in this publication belong to their authors., who grant to AISTHESIS: Revista Chilena de Investigaciones Estéticas the license for its use. The management of the permits and the authorization of the publication of the images (or of any material) that contains copyright and its consequent rights of reproduction in this publication is the sole responsibility of the authors of the articles
References
Referencias
Cabezas Vargas, Andrea. Cinéma centraméricain contemporain (1970-2014): La construction d’un cinéma régional: mémoires socio-historiques et culturelles. Thèse de doctorat en arts, Bordeaux, Université de Bordeaux III - Michel Montaigne, 2015. https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01298559
Cortés Pacheco, María Lourdes. La pantalla rota. Cien años de cine en Centroamérica. Fondo Editorial Casa de las Américas, 2005. https://hdl.handle.net/10669/82043
––. «Zentralamerika auf Zelluloid». Zentralamerika heute: Politik, Wirtschaft, Kultur. Ed. Sabine Kurtenbach et al. Vervuet, 2008, pp. 643-657. https://publications.iai.spk-berlin.de/receive/riai_mods_00001126
Navitski, Rielle. «“A la conquista de un sueño”: Historiografía y preservación del cine en Nicaragua. Entrevista con Karly Gaitán Morales». Vivomatografías. Revista de Estudios sobre Precine y Cine Silente en Latinoamérica, nº 4, 2008, pp. 298-311. http://www.vivomatografias.com/index.php/vmfs/article/view/197